Tuesday, March 10, 2009

Langkawi Team Building 6th March - 8th March 2009

Malam 5/3/2009 ... bertolak ke Alor Setar hantar family balik kampung.... tapi aku ada tujuan lain ... family balik kampung aku ke Langkawi join kengkawan Team Building session.

Sampai Alor Setar 4:00am ... fuh mengantuk tu ... berenti kat Shell Jalan Sultanah ... pastu jalan ke rumah mak mertua ... gelap jugak tu. Sampai sana settlekan bebudak semua pastu Mak Mertua dan adik ipar hantar ke jeti Kuala Kedah... dapat naik feri 7:15am. Ok la tu ... sampai jeti Kuah 8:45am... tercari-cari kengkawan sorang pun tak nampak batang hidung ... rupanya tak sampai lagi ... so apa lagi round jeti la ...

Dalam 9:15 am kengkawan semua sampai. Malangnya bas kami tak ada lagi ... so tunggu la lagi sejam untuk bas. Rupanya bas ambik rombongan lain dulu ... sampai bas jer semua naik ... tengah semangat ni ... sampai Hotel Langkasuka Beach Resort dalam jam 11:00am. Check in bilik ... dapat satu bilik dengan Mr Chanthiran ... orait ler tu ... bilik STAR la katakan ... ha ha ha ... bilik no 2224. Cun giler ... satu bilik 2 katil queen. puas hati aku.

12:30PM tepat kami turun makan... punya la lapar ... makan pun tak ingat dunia punya ... sedapppp wo. Lepas makan jalan jalan tepi pantai dengan boss (En Halim), Hj Ramli dan Chan. Sempat le ambik gambar seround.

Dalam jam 3:00PM turun balik tepi pantai .... team building session ... En Hamid (trainex) dan En Azman dah ready dengan sukaneka kat kami. 3 jam je team building pun ... game macam biasa .... terompah gergasi, isi air dalam botol, masalah angkasa lepas, lari dalam guni dan macam macam lagi.

Habis game ... masuk pool... fuh ... lega lepas panas kat pantai masuk pool lak ... biasa la bila dah ramai ramai ni macam macam kerenah ler.

Malam tu kami set sewa kereta ... 5 biji kereta kena RM80 dari 7PM sampai 12PM esok malam ... ok ler tu ... soranf RM22 masuk minyak. Tapi malam tu punya nak cari selipar punya pasai ... sampai pi pasar malam yang dah tutup... last last pi pantai Chennang. Tak happening sangat sebab hari Jumaat kedai tutup.

Habis jalan jalan balik hotel terus tido ... esok pagi nak pi Pulau Payar pulak ... snorkling.

Pagi pagi buta aku dan Chan dan bangun ... 6:00AM tu ... dah tu kata tak leh lambat nanti kena marah ... lepas breakfirst apa lagi pi le depan tunggu bas ... macam biasa 30 minit tunggu bas ... hampeh.

Dari Jeti Kuah kami ke Pulau Payar ... naik feri Langkawi Coral ke platform yang tersergam indah. Fuh best gilerrr snorkling ... malangnya sampai la tak nampak lagi gambar yang aku ada dlm tu ... kena cari kat kameraman yang ada.

Kat pulau Payar selain snorkling kami tengok Shark feeding ... ok la tak le besar sgt JAWS tu ... tapi excited jugak la.

Makan kat situ memang kelasssss.... sedap gilosssss..... tanya tanya kalau pi sendiri kos RM150 dewasa dan RM120 kanak-kanak... tak pa lah nanti tunggu kaya dulu baru boleh pi ... he he he

Habis kat Pulau Payar dalam jam 3:30PM sampai jeti dalam jam 4:30PM ....

Balik Hotel ... mandi sekejap .... terus keluar ... arrggghhh sambung lain kali pulak lah cerita Langkawi ... penat lah ... tgk lah gambar gambar ni dulu... next time cerita pasai cable car dan eagle feeding pulak.